2012. február 12., vasárnap

Recept - Penne fetával, kaprival és olajbogyóval

Múlt hétvégén kezembe került Stahl Judit: Gyors olaszos tészták c. könyve. Már jó ideje meg van ez a könyv, de most, hogy újra belelapoztam, és átnéztem az összes receptet, megfogangt bennem a gondolat, hogy nekem ebből mindet meg kéne csinálnom... Így arra jutottam, hogy minden héten megcsinálok egy receptet a könyvből :) Jó, vannak azért extraspeckó receptek amibe szarvasgomba kell, meg olyanok, amiket ha megfőznék, elüldöznének itthonról, de ezeknek a száma elenyésző...:)

Az első áldozatom egy könnyű, húsmentes tészta, fogadjátok szeretettel:



Hozzávalók 4 főre

40 dkg penne
5 dk dió
5 dkg kapribogyó
20 dkg fekete, magozott olajbogyó (én zöldet is tettem bele)
2 szál friss rozmaring
2 csokos friss petrezselyem (nálam szárított, mert a frisset nem csípem)
2 friss, piros chilipaprika (nálam kimaradt:D)
1 fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
50 dkg feta (én kb 30 dkg tésztát főztem, bőőőőőőven elég volt 20 dkg feta is, az kb egy zacsi. Az 50 szerintem nagyon sok. Volt még megbontva mini mozarella is itthon, azt is beletettem)
1 dl olíva olaj


  1. Egy nagy fazékban bő 4 liter vizet forralunk a tésztának, a sütőt előmelegítjük 100 fokra.
  2. A mártáshoz a diót egy közepes méretű száraz serpenyőben mérséklet tűzön kevergetve pár perc alatt megpirítjuk, majd durvára törjük. Ezután a kapribogyót meg az olajbogyót lecsöpögtetjük és az olajbogyót összevagdossuk. A rozmaring és a petrezselyem leveleit felaprítjuk, a chiliapaprikát felszeleteljük, majd megpucoljuk a lilahagymát és a fokhagymát, aztán az előbbit vékonyan felkarikázzuk és gyűrűire szedjük, az utóbbit finoman zúzzuk.
  3. Ha a főzővíz forr, megsózzuk és megfőzzük benne a pennét
  4. Ezalatt összepakoljuk a mártást egy nagyobb hőálló kerámia tálban. Először a villával szétmorzzoljuk a fetát az alján, aztán beleszórjuk a petrezselyem háromnegyedét, az összes rozmaringot, a diót, a lilahagymát, a fokhagymát, a kapribogyót, az olajbogyót és a chilit. Most anélkül, hogy összekevernénk, a tálat betesszük a sütőbe, hogy a mártás alkotóelemei 2-3 perc alatt maguktól összemelegedjenek.
  5. Tálalás előtt a megfőtt tésztát leszűrjük, majd kivesszük az átmelegedett kerámiatálat a sütőből és belezuttyintjuk a tésztát. Rálocsoljuk az olívaolajat meg 1 dl forró tésztafőzővizet és gyors mozdulatokkal összeforgatjuk az egészet. Ezután ráhintjük a maradék petrezselymet. Sózni nem kell ,a feta elég sós (én picit tettem rá....)
Alapvetően egy nagyon gyorsan elkészíthető étel, nekem iszonyúan ízlett, már csak azért is, mert minden falatnál valahogy más íz dominált, hol a dió, hol a feta, hol a bogyókák... :D


Megcsinálnátok Ti is? :)

Puszi,

R.


2 megjegyzés:

  1. tuti finom :$ imádom a tésztákat sajna :D

    VálaszTörlés
  2. Nyámi sztem megcsinálom holnap :) Istenien hangzik! Tudnál töb receptet írni egy kicist? Kössszi :)

    VálaszTörlés