2012. február 7., kedd

I love süti

Igen, tudom. Fogyózni kéne. De én szeretek sütni!  Szertek főzni! Szeretek enni! Szertem az édeset! Szeretem, ha ízlik a családnak, amit alkotok! Kövezzetek meg, na... ez van. Mivel mostanában újra fellángolt bennem a vágy, hogy valami új receptet próbáljak ki, hétvégén megalkottam ezt a finomságot kis családom legnagyobb örömére, mert ha vasárnap, akkor süti is kell!


Mandulás-csokis sütemény


Hozzávalók:

Tésztához:

  • 6 tojásfehérje
  • 6 ek. kristálycukor
  • 2 ek. finomliszt
  • 1 kiskanál sütőpor
  • 15 dk őrölt mandula (vagy mogyoró)
  • 1 ek. olaj
Rétegezés:
  • 20-25 dkg Nutella (nálam csokilekvár, nem mértem ki dekára, csak úgy kentem, amíg úgy gondoltam, hogy elég :D 
Krém:
  • 5 dl tej
  • 6 tojássárgája
  • 25 dkg krisztálycukor (én "csak" 20 dkg-t tettem bele, az is bőőőven elég)
  • 1,5 csomag vaníliás pudingpor
  • 10 dkg étcsoki
  • 25 dkg vaj vagy margarin
Rétegezés:
  • kb 30 babapiskóta (vagy háztartási keksz)
  • tej az áztatáshoz (én a tejbe tettem egy kis csokilikőrt is...hmmm)
Tetejére:
  • 4 dl habtejszín
  • 2 ek. cukor (én nem tettem bele, mert ilyen cukrászati tejszínt vettem, abban eleve van)
A tésztához a fehérjéből kemény habot verünk, a vége felé hozzáadjuk kanalanként a cukrot. A lisztet a sütőporral és a mandulával összekeverjük, majd óvatosan a tojáshabba forgatjuk, közben az olajat is hozzáadjuk.
Egy közepes nagyságú tepsit kivajazunk-lisztezünk, és a masszát egyenletesen elsimítjuk benne. Előmelegített sütőben 180°-on, légkeverésesben 165°-on kb. 15 percig sütjük. Amikor kész, kivesszük a sütőből, hagyjuk hűlni, majd a mogyorókrémmel megkenjük.
A krémhez 3,5 dl tejet fölförralunk. A többi tejet a tojások sárgájával, cukorral és a pudinggal simára keverjük. A forrú tejbe öntjük, kevergetve 1-2 perc alatt sűrűre főzzük. A tűzről levéve elfelezzük, az egyikbe beledobáljuk a kockálra szedett csokit, többször megkeverjük, hűlni hagyjuk.
A puha vajat (margarint) jól kikeverjük, felét a kihűlt vaníliás krémmel, másik felét a csokis krémmel keverjük habosra.
A mogyorókrémmel megkent tésztára jön a vaníliás krém. Erre a a tejben kissé felpuhított babapiskótát fektetjük. Erre kerül a csokis krém.
A tejszínből kemény habot verünk, a vége felé a cukorral édesítjük, egyenletesen a sütire kenjük. Letekarva hűtőben dermesztjük.


Az alap recept egy nagyon édes sütit takar, én kivettem belőle egy jó adag cukrot, meg azért a Nutella is elég durva, úgyhogy az enyém nem lett olyan émelyítő, és mindenkinek nagyon ízlett :)


Kaptatok kedvet hozzá? :) Esetleg mit szólnátok, ha több receptes bejegyzéssel is jönnék? :)

Puszi,

R.


2 megjegyzés:

  1. Örülnék több receptnek is :) , úgy hogy nyugodtan :D. Az a baj, hogy én is szeretek sütni, főzni, na meg persze enni :D . Mostanában inkább nem is főzök/sütök , hogy ne zabáljam a fincsi dolgokat :D

    VálaszTörlés
  2. mm,nyami,nagyon jól néz ki :D szerintem jöhet több recept is ;) tegnap is csináltam egy kakaós-banános-mogyorós sütit,ami nagyon fincsi lett,de sajna elfelejtettem lefotózni, úgyhogy "kénytelen" leszek újra megalkotni :D

    VálaszTörlés