2012. február 11., szombat

Alverde smink-teszt, avagy "nem mind, jó ami bio"

Sziasztok!

Végre eljutottam az oly régóta tervezett Alverde tesztemhez! Az az igazság, hogy amikor nézegettem a sminket dobozkámat, rá kellett jönnöm, hogy van még pár kihasználatlan cuccom, ezek közt rejtőztek ők is. Hát, nem hiába, de mindjárt megtudjátok.
Róluk lesz szó:

Először is, mit is kell tudni a DM saját márkás termékeiról, az Alverderől?

  • Nem tartalmaznak szintetikus illatanyagokat, színezőanyagot és tartósítószert
  • Nem tartalmaznak ásványi alapú olajokat és állati eredetű összetevőket (kivéve kárminok, méhviasz és selyemprotein)
  • Előnyben részesítik az ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származó alapanyagokat
  • Természetes illóolajokat tartalmaznak
  • A termékek bőr-és szemgyógyászatilag bevizsgáltak

Ezek alapján rendkívül kíváncsi voltam, hogy vajon úgy is jó lehet-e egy kozmetikum, ha minden olyan anyagot kivonnak belőle, amitől az lényegében "kozmetikumnak" nevezhető...
Már relativ régen vettem ezeket a termékeket, így pl láthatjátok, hogy a szemceruzák már fogyóban vannak :) 

Kezdjuk a krémes szemhéjpúderekkel:

B-J: Opal, Caramel, Violet

Hármat sikerült beszereznem belőlük egy giga leárazáson, kb 300 Ft volt egy, így nem tűnt nagy beruházásnak. A hátulján az áll, hogy tigrisszemet is tartalmaz a festék, gondolom itt az ásványra kell gondolni nem pedig másra... :D

Teszt:

B-J: Caramel, Violet, Opal
Már az állagukkal problémáim adódtak, ugyanis se nem krémes, se nem kenhető, se nem porszerű, olyan semmilyen. Kicsit olyan, mintha avas lenne, vagy nem tudom :D  Nehezen lehet felvinni, nem csak a szemre, hanem pl a kezemre is, nem fed egyenletesen és foltos lesz.
Kicsit büdi is ráadásul, olyan fura szaga van...

Tegnap siettem és a lila akadt a kezembe, vele csináltam egy gyors sminket, és kb 2 óra eltelttével ez lett az eredmény:


Enyhén szólva beleül a ráncocskákba és tartósnak még véletlenül se nevezném.
Egy dolgohoz tudom elképzelni: ha hasonló színű szemhéjpúdert használunk fölé, akkor alapként, de ennyi, más öteltem nincs.

Rúzs
20 Apricot Rot
Ami nekem fura, az az, hogy rücskös, kicsit olyan hólyagos a rúzs maga... Ez normális? :D Bár, ha csak ez lenne egy egyetlen probléma, boldog ember lennék... De, íme a teszt:

Bocsi a hanyang rúzsozásért :D De a lényegen a szép festés se változtatna

Láthatjátok, hogy minden apró ráncba beleül, nem fed eléggé, néhol foltos marad és szárítja a számat. Nem lehet rendesen felkenni az ajkakra, nekem nem elég krémes. Volt nektek olyan nagynénitek, vagy idősebb nő rokonotok, aki több ezer éves rúzst használt? Emlékeztek a szagára? Na, ez pontosan olyan :D
Az árára nem emlékszem már :( De aki mégis meg szeretné venni, annak üzenem, hogy baráti áron van :D

Szájfény:

Nagyon vágytam egy szép, kicsit olyan "semmilyen", természetes színű rózsaszín szájfényre, megláttam őt, és beleszerettem a színébe. Sajnos elég rossz választás volt:

230 Candy Rose

Elég hulla száj kinézete van, nem? :D Elég fura felkenni, mert valamiért darabos... Picit talán látszik is a képen. Nem ápolja különösebben az ajkakat, veszett hamar lekopik és az egyenletes fedés erős túlzás, pedig egy szájfénytől talán nem túl nagy elvárás. Sima mezei szivacsos applikátora van, szóval az nem okozhatja a problémát, úgy hogy maga az "anyag" a hibás. Sajnos nem jött be, pedig szerettem volna :(
Sajnos itt sem emlékszem az árra.

Szemceruza:


Őket már többet használtam, de leginkább csak azért, mert nem vettem másikat, és sokat használom ezeket a színeket. Alapvetően tök jó, hogy érzékeny szeműekre meg kontaklencsésekre is gondolnak ilyenekkel, de ha nem akarjátok kibökni a szemeteket, akkor ne ezt vegyétek meg. Sajnos -szerintem!- nem elég puhák, velem pl előfordult, hogy sminkelés közben, amikor húztam a felső szempillasor tövébe egy vonalat ezzel a cerkával, megkarcoltam a kontaklencsémet, és dobhattam ki. Ugye csukva volt a szemem, megjegyzem. Nagyon rá kell nyomni a bőrre, hogy rendesen fogjon. Tartósság terén itt is vannak hiányosságok....
Teszt:
B-J: 04 Grün, 10Dark Violet


Összességében: jó ötlet, csak a kivitelezés nem megfelelő... És tényleg sajnálom, hogy ezt kellett írnom, de én ezeket tapasztaltam. Más sminkterméket nem használtam még az Alverdetől, de nem hiszem, hogy ezek után még vásárolok sminkcuccokat ebből a márkából. Ja és igen, a véleményem kizárólag a sminktermékekre vonatkozik, az arc-és testápolási szerekkel kapcsolatban vannak szép élményeim is :)

Nektek van valamilyen terméketek az Alverdetől? Mit tapasztaltatok? Kíváncsian várom, hátha csak én vagyok ilyen finnyás :D

Puszi,

R.


8 megjegyzés:

  1. Nekem volt egy krémes szemhéjfestékem, semmire nem való, van egy rúzsom amit utálok, nagyon szárít és hülye szaga van :S Ezek után semmit nem vettem, és nem is fogok :D

    VálaszTörlés
  2. A camouflage alapozojuk korrektorkent verhetetlen.

    VálaszTörlés
  3. Nekem sminklemosóm van tőlük és nagyon nem jött be.

    VálaszTörlés
  4. Én a kemény szemceruzákat egy pillanatra láng fölé szoktam tartani, és utána jók lesznek. :) De vigyázni kell vele, mert ha túl sokáig van a láng fölött, akkor folyós lesz. Ilyenkor várok egy kicsit hogy megdermedjen. :)

    VálaszTörlés
  5. Egy pár hónapja áttértem az Alverde korrektorára, a szemem alatti karikák eltüntetésére használom elsősorban, nekem nagyon bevált.
    Plusz van egy kifejezetten szemhéjpúder alapozója, amit akkor használok csak a szemhéjpúder alá, amikor Zumba órát tartok, hogy mégis maradjon valami kis szín a szememen óra végére, ez is jól teljesít ahhoz képest, hogy olyankor mennyi vízmennyiségnek van kitéve az arcom :)
    De semmilyen más Alverde terméket "nem mertem" kipróbálni, ezek szerint jól is tettem :)

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!
    Pár hónapja nagyon gyulladt volt a szemhéjam, és nem mertem már sminket használni rá, tegnap viszont elhatároztam, hogy veszek egy tust és egy fekete szemceruzát az Alverdétől. Ma van a tesztnapja, de eddig nem irritál és nem kenődik el. A ceruzát nem éreztem keménynek, sőt, eddigi legtartósabb ceruzának tudom minősíteni 10 éves tapasztalataim alapján :) Szóval szerintem próbálkozhattok, van remény :)

    VálaszTörlés
  7. én csak spirált, és szempilla növesztő / erősítő szérumot használok egyelőre tőlük, és nekem beváltak, egyéb smink cuccot még nem, de szerintem idővel ki próbálok majdnem mindent, szerintem ez olyan, hogy van akinek beválik, van akinek nem, minden magunkon kell tesztelni, mert lehet valakinél nem működik, valaki másnál meg csak az válik be. :)

    VálaszTörlés
  8. Én az alapozójukat és a kompakt púderüket használom, és szerintem soha többet nem veszek mást, annyira beváltak. Érzékeny a bőröm, és minden mástól (l'oreal-t használtam eddig) zsíros lett a bőröm. Ettől nem! :)

    VálaszTörlés