2012. július 10., kedd

Amikor a ruhagyártó cégek pszichikai hadviselést indítanak ellenem...

Sziasztok!

Ebben a bejegyzésben arra a problémára keresném a választ a segítségetekkel, amely rendesen megkeseríti az életemet, és próbafülkék sötét mélyén előtörő sírásban nyilvánul meg.
Tudom, hogy nem vagyok egy modell alkat (SŐT...), tisztában vagyok az adottságaimmal, de azért az extrém kövérség határait még nem súrolom. 42-44-es méreteket hordok jó pár éve (volt egy isteni időszak, amikor lement 40re, *sóhaj*). A ruháim nagy többségét C&A-ban, NewYorkerben, H&M-ben, illetve kisebb arányban kínais üzletekből szerzem - vagyis mostanában inkább csak szerezném - be.


Az utóbbi hónapokban egyre jobban észrevettem, hogy amikor a  jól bevált, megszokott méretből viszek be ruhát a próbafülkébe, akkor láss csodát, nem jön fel... szűk a mellemen, nem jön fel még a vádlimon se. Ejnye, hát ennyi híztam volna? Híztam valamennyit, oké, de a régi ruháim nagy része mégis rám jön... Aztán amikor már egy olyan méretű szoknya sem jött rám, amely méret hallatán máris sírógörcsöt kaptam, elgondolkoztam. Lehet, hogy nem velem van a hiba?

Úgy tudom, a magyar nők (vagy a világ női, erre pontosan nem emlékszem) legnagyobb része 40, 42-es ruhákat hord. Tény és való, hogy ebbe nem 100%-ban férek bele, na de akkor is... Nem figyeltétek még meg, hogy a nagy leárazásokon a maradék göncök általában XS-től M-es méretik tartanak? Tehát mit kapkodnak el leggyorsabban és leginkább? A nagyobb méretet, természetesen. És vajon miért?

Miért is jó az a ruhagyártóknak, ha fogják magukat, és pár centivel kisebbre szabják a megszokott méreteket?  Úgy gondolják, hogy ezzel fogyásra sarkallják a nő társadalom tagjait? Mert engem ezzel kapcsolatban inkább a depresszió kerülget.
Élő példa: kb 1 éve vettem magamnak egy felsőt a C&A-ban, Clockhouse márka, és  nem szégyenlem, XL-es méret. Valamiért egyszer sem volt rajtam... Most viszont megtaláltam, és tökéletesen jó rám. Viszont, ha én most besétálnék a boltba, és levennék a polcról egy 2XL-es pólót, akkor valószínűleg a cicim környékén megakadna, nem hogy fedné a pocakomat. Több olyan ruhám is van, amelynek az anyaga nem éppen nyúlik ki idővel, és ezekből is láss csodát, rám jönnek a régiek, a régi méret szerint. Nos, akkor ki a hülye?

Több ismerősöm is tapasztalt hasonlókat, de én Titeket kérdezlek, hogy szerintetek is létezik-e az a "jelenség", vagy csak én képzelem be, és tényleg tehén méretűre híztam? :D

Puszi,

R.

11 megjegyzés:

  1. Szia! Ma voltunk a NYer-ben, és a H&M-ben és a barátnőm 38-as ruhákat vitt be az öltözőbe (mint úgy általában), és kötözött sonka hatás lett a vége. 40-42-es viszont jó lett, persze hazáig vigasztaltam... :( Amúgy nem tudom, én általában 26-os gatyát hordok, de múltkor a 31-es is pici volt, szerintem fazon- és boltfüggő is a dolog.

    VálaszTörlés
  2. Én ennek pont az ellenkezőjét tapasztalom, nevezetesen azt, hogy bár híztam az utóbbi időben (sajnos), de mégis ugyanúgy a 38-40es ruhák jók rám, ezt a H&M-ben és a C&A-ban tapasztaltam leginkább. A New Yorkertől meg agyfaszt kapok, hogy van olyan felső, amiből az XS-es, S-es jó rám, nadrágokból meg a legnagyobb sem, pedig nincs ekkora különbség a felső- és alsótestem között, nem is vásárolok ott mostanában.

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon kellemetlen... :S, amúgy ezek a ruhaméretek folyton változásban vannak szerintem is, amit én utálok az az, hogy egyik boltban jó mérethez képest a másikban a kétszámmal nagyobb/kisebb a jó. és akkor még csodálkoznak, hogy fel akarom próbálni a fürdőruha alsót, merthogy azt a méretet mindenkinek tudni kellene -.- de ha mindenhol más?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ó jaj, a fürdőruha vásárlás nálam még várat magára, nem vagyok annyira felkészülve lelkiekben :D de teljesen egyértelmű, hogy fel akarjuk próbálni, vagy most akkor honnan tudjam, hogy jó-e? vicc...

      Törlés
  4. Hmmm :) Van benne valami :) Én 36-38as méret vagyok, néha napján benézek a Tallyba ( csak azért néha, mert annyira nem jön be az a stílus), így volt ez ma is. Leakasztottam a polcról egy 36os nacit, mondanom sem kell a próbánál a vádlimon sem tudtam már felhúzni, a 38ast pedig épphogy sikerült begombolni, persze csípőtájékon seperc alatt összeszorított. És most, hogy visszagondolok, az F&F-es bikini felsőm mérete 40es , holott...:O Ennek ellenére vannak márkák, amikben évek óta vakon megbízom, méret ügyileg legalábbis...:)

    VálaszTörlés
  5. Én is pont most írtam erről pár sort. Én a fürdőruhánál voltam így legutóbb. Bementem a C&A-ba és egyszerűen egy db fürdőruha felső sem volt jó rám. xD M-es méret vagyok pedig, de még az L-esbe se fért bele a cicim :/ Aztán elmentem az ázsia centerbe. Végig L-eseket próbáltam, nem volt jó egy sem!. Leakasztottam egy XL-eset, ami lássuk be ciciméretnél elég jó méretnek lenne.. xD, de azért a szívbaj kerülgetett engem is, és bevallom egy két könnycseppet el is ejtettem a próbafülkében.... :D de végre vége a rémálomnak. És az XL-es címkét pedig ki fogom belőle vágni T_T Azért is! ( Mondjuk ezt a dolgot annak a rovására írom, hogy kínai cuccok.. na. :D de azért akkor is lesokkolt az XL-es címke)

    VálaszTörlés
  6. Simán átméreteznek mindent, nem tudom miért...

    VálaszTörlés
  7. Ugy latszik ugyanabban a cipoben (ruhaban) jarunk. Nem egyszer kap el engem is a sirogorcs ezekben az uzletekben.
    Amikor meg volt Jeans Club, amikor meg 38-as meret voltam (oh good old times), vettem ott egy XL-es polot, festeni akartam ra, mondom jo lesz, szeretem ha log kicsit! Aha, otthon felprobaltam, mindenutt szuk volt es a koldokomig ert... Majdnem rohogtem kinomban, nem ertettem, hiszen XL volt beleirva, en meg nem voltam egy nagy meret. Most mar sajnos 42-44 vagyok en is, es neha keserves a ruhavasarlas. Vannak helyek, ahol felprobalom az L-XL meretu ruhat, es kicsi! Nem ertem, hiszen a legtobb esetben jo ram. Van, hogy ezek inkabb M meretnek, sot olya is talaltam mar, ami S-nek felelt meg... De ezzel nem csak velem b*sznak ki, hanem ha mondjuk egy M-es meretu lanynak XL-es ruhat kell vennie, az mit fog gondolni? Hogy uristen, de meghiztam, mi tortent velem?
    Szomoru dolog ez, nem egyszer jartam mar ugy, hogy megalazva leptem ki a probafulkebol, a size zero (na jo, legyem S/M) meretu ott dolgozo fulkes lany pedig fultol fulig mosollyal kerdezi, hogy jo-e, en meg nem merem mondani, hogy kicsi, inkabb csak "nem tetszik".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. akkor kezet foghatunk... én azt nem értem, hogy miért nincs az egész világon egy, meghatározott méretű "kaptafa", és akkor az összes létező üzletben ugyan azok a méretek lennének. Meg könyörgöm, ki az L, XL-es, ha nem én? és mit csinálnak azok, akik 100 kiló felett vannak? varratnak? Holnap megyek Győrbe, Árkádba vásárolni, hátha ott több szerencsém lesz, de már előre rettegek :D

      Törlés
  8. En évek óta Bécsi C&a-scuccokban jàrok(Kinn egész màs a vàlaszték,nem is értem,miért),xl vagyok,de próba nélkül elviszem a ruhàkat,minden pont a méretem.

    VálaszTörlés